Просмотр сообщений

В этом разделе можно просмотреть все сообщения, сделанные этим пользователем.


Сообщения - acvulture

Страницы: 1 ... 193 194 [195] 196 197
2911
Поясни пожалуйста положение правил по фоку, отменяется ли только "нижняя планка" в 1хаку и 2трупсы или и "верхняя планка" в 3 элиты,фасты и хэви и.т.п.
Если играет команда ,скажем, 3vs5 и набираются армии на 6к очков, а не на 10к, будут ли играть все 5 человек из 2й команды или они должны будут выбрать 3 листа по 2к из имеющихся и, соответственно, 3х игроков.

Vulture - Blood Angels - 28го июля
Вероятно приму участие только если доедет наконецто многострадальный заказ с гв (я уже начинаю терять веру в это xD)
Сейчас могу выставить ~2к невероятной мешанины всего подряд, если заказ доедет то 3к+ возможно даже чегото осмысленного.

2912
Общие вопросы / Аренда столов
« : 24 Июня 2012, 09:58:39 »
Никто сегодня не хочет поиграть в ваху в манче?

2913
Общие вопросы / Оффтоп
« : 22 Июня 2012, 17:38:33 »
Правила бы на него увидеть

2914
Общие вопросы / Оффтоп
« : 21 Июня 2012, 14:28:13 »
Еще небольшой вброс из вд

Спойлер
More stuff from the white dwarf dreadnoughts have the Hammer of Wrath rule when they charge.
Grenades can be thrown two seperate instances they mention this frag and krak. One example was a space marine captain throwing a krak grenade to finish off an Ork truck Sweet!!!! There is look out special rule one example says that a nob leading orks only got a 4+ due to not being an independent character. I suppose that ind characters will get a 2+ rule let's you transfer wounds to another model helpfully for keeping upgrade sergeants nobs etc alive.
Flyers hit each other on normal ballistic skill
Flyers must be in hover mode then count as fast skimmer to unload troops then hit on normal ballistic skill.
Fliers get a 5+ evade when shot at by other flyers example given has Ork fighter pull out of battle for a turn then automatically comes back next turn no reserves roll.
Troops in a transport that is flying and is shot out of sky all take a strength 10 hit no saves allowed wow but makes sense really.
Mentions a land raider being a beast can fire one weapon at combat speed then another due to machine spirit then says and can snap fire the assault cannon and pintle multi Melta unsure if this as bs1 like over watch
When charging multiple units you lose your bonus attack for charging and both units can over watch fire at you.
Overwatch shooting a flamer gives you d3 automatic hits cool.
An example says the entire daemon army causes fear
I know it has been mentioned before but terminators gave example of only having their armor beaten by power fists , axes ... At the risk of getting shouted out by the eldar banshees are no good anymore crowd I like the idea power weapons now ap3 mind you it does not say that but this implies something of the sort. Termies die to weight of fire and with rapid firing on the move at max range looks like there will be no shortage of that. Power weapons will still kill power armor that is heavy infantry. Ducks projectiles
Gives example of dreadnought being stunned so can only snap fire needing 6's to hit
Closest models die first
Buy terrain fortifications fortress of redemption in the 220's bastion in the 120's can upgrade with guns o comms array

Ну да, как вариант можно взять стрелючести у иг - на варфорже ктото написал что можно взять 10 лазок 6тл за 520 очей
Спойлер
Ротный коммандник с лазкой 70
Взводный командник с лазкой 50
два пехотных отделения лазками 140
две вендеты 260
Всего: 520 очков 10 лазок 6 из которых линкованные

2915
Общие вопросы / Оффтоп
« : 21 Июня 2012, 12:51:59 »
Если инициатива играть роли не будет при дефенсив фаер(дали хотя бы иня+д6 померяться чтоли перед этим) то всякие пятна будет очень тухло чарджить особенно если ктонибудь им догадается завезти перебросов. Еще гдето был слух про то что как минимум эльдарским фарсирам дадут абилу которая заставит стрелят на дефенсив фаере по обычному бсу. Вообще идея с союзниками конечно не фонтан, кто может завезут себе серых с гранатами хаммерхендами и грандстретеджи, а кто не может будут страдать.

2916
Общие вопросы / Оффтоп
« : 21 Июня 2012, 09:28:40 »
Это не утекшая 6ка, а выжимка из баттлрепорта по 6ке который напечатан в вд и слухи. Все это есть на варфордже.

Выжимка из вд, это то что будет в 6ке на 90%:
Спойлер
We have some early information on rules and 6th edition in general taken out of the latest White Dwarf. This is a sneak peak into some of the stuff that everyone will start seeing tomorrow and over the next few days.

Some reports are conflicting on some of the details that we have heard throughout the internet, however these are collected directly out of the White Dwarf, from different articles, battle reports, army presentation, and an introductory article regarding the goals of 6th edition

the rulebook itself
- full of fluff and coverage for things that werent coverec a lot in the past
- the goal is to make the game more "cinematic"
- end of rulebook is an overview of all weapons, powers , hull points, psi powers and more fluff (how to treat laswounds on the battlefield)

general rules
- charge range (going into cc) is 2d6, jumppacks seem to enable you to REROLL it ( or it is a special rule thing, might be BA exclusive)
- wound allocation to the closest miniatures in the unit. no info if wound groups are removed
- i might have misunderstood it but : every model counts as an individual now(like in lord of the rings?) would explain the new wound allocation.
- FOC has been EXPANDED for allies, this would mean that its still foc, not percentages
- vehicle squadrons also improve shooting -> line of sight related
- there will be many rules to bring "movie-like action scenes" to the tabletop

- "defensive fire" and "snap fire" are ENTIRELY DIFFERENT things!
- "defensive fire" "additional shooting phase" for assaulted units at bs 1. NO(!!!) mention of restrictions regarding WHAT WEAPONS can be fired. the usual restrictions should apply regarding flamethrowers (no usage if own model is in line of fire)

- "snap fire" shooting after movement and hitting on a 6, lascannons (and thus all HWs) can do it. land raiders can move 6" and shoot all weapons (1 normal, 1 via machine spirit and 2 snapshots with multi-melta and storm cannon) and a stunned cybot snap fired with a

multi-melta in one of the battle reports

hull points
- cybots have 3 hull points like "battle tanks"
- land raiders, soul grinders, ghost arc have 4

abilities
- rage is renamed to berserk : +2 attacks in melee
- smash for jumpers --> going into cc directly
- monstrous creatures can halve their attacks but double the strength
- flying monstrous creatures get their ability too, flying 24", ignoring all weapons but anti-air ones and hit enemies they flew over with (str + w3 + 1)
- "GRENADE!" the unit mentioned is a sargeant throwing a grenade and destroying the enemy unit - no further info.
- "evasive manouvers" for landspeeders : +5 cover save normal +4 when boosting and at max. velocity
- forebarence : eldar runeprophets have it - usual bf for defensive fire
- grey knights scriptors can get mastery grade 3
- warlord traits can be passed to psykers (might be only related to GKs)
- sharpshooters can choose what target they hit on a 6 (necron eliminators)
- rapid fire weapons still shoot max distance after moving (possibly even the full amount of shots!)
- tesla weapons get an additional hit when throwing a 6 on the to-hit throws
- gauss weapons remove 1 hull point on a 6 at pen throws
- tau battle suits can fall back 2d6 in the melee phase
- apparently you can bodyguard all special characters (non independent ones on a +4)

equipment
- psi matrix +4 save for psi resistance on 6"
- power axe or powerfist needed to deny 2+ armor throws so they're either ap 1 or ap 2 or both ap 1 or ap 2

independent characters
- character models can - under certain circumstances - pick their target individually
- duelling like in warhammer
- "there are many possibilities for unknown heroes to gain fame and honor" possible hints to even more things to make the game more "cinematic" ?
- Warlords roll on a trait table (leadership, combat, tactics)

flyers :
- always come in as reserves
- some weapons have the "anti air" special rule
- hard to hit when flying at max distance
- fly on 2 "levels" far above ground (cant let passengers exit, but is only hittable by anti-air weaponry) and closer to the ground (easier to hit but can load out passengers)
- destroying a flyer results in debris hitting the battlefield, damaging units

terrain and battlefield itself
- mysterious forest like in warhammer - random properties when entering
- ruins are difficult terrain, +4 cover save
- thick bushes +5 cover save and difficult terrain
- imperial statue provide fearless to imperial armies in 2" (sob, sm and ig)
- fuel barrels etc +5 cover save, if it passes d6 --> 1 barrel explodes and does s3 to surrounding units
- fortress of redemption --> 220 pts
- craters +5 cover save
- modifiers for the whole battlefield like : higher or lower gravity, poisonous atmospheres
- usable ruins, artifacts that can turn the tide of battle

buildings :
- go into the deployment zone
- skyshield landing platform : arrival of reserves can be controlled
- buildings can be upgraded - communications relais and anti-air weaponry
- bastions have av 14
- tank blockers are impassable for vehicles, dangerous terrain for bikes. provide +4 cover save
- aegis defence lines provide a +4 cover save and +1 when going to ground

missions :
- six "bloody encounters" with different goals and/or objectives : "explore and hold"
-some objectives have special abilites (aiming systems, gravity wave generator) or are, for example mined (random properties?),
- some missions make certain units scoring , fast attack units or even vehicles ("big guns never rest") but turn them into 1 "win-point" when killed/destroyed
- three secondary objectives : kill the warlord , first blood, breakthrough (invading the enemies deployment zone), each is worth 1 "win-point"
- rulebook section with scenarios to inspire the players to develop their own campains and missions

allies :
- appearantly needed is 1 hq + 1 stan.

Psi :
- the chart tells us if you can take the rulebooks psi-abilities or only the ones from your codex


Extra Info:
paultwilsons post about the abhuman is absolutely right. its part of the "armies in 6th edition" presentation. right next to it is chris peachs imperial army where he used imperial pistoliers parts etc from warhammer to create a pretty cool imperial guard army! look forward to those ones! feathers and old-school helmets!

the appendix of the rulebook covers abhumans and the...

2917
Общие вопросы / Оффтоп
« : 21 Июня 2012, 06:44:20 »
Союзнеги! Это сириус бизнес по продаже миничег. И конечно не забываем про то что у гв плохо продается фирменный террейн, поэтому в 6й редакции укрепления теперь часть фока! (а с огромным дифицитом 4+ кавера они становятся обязательной частью фока)

2918
Турнир выиграл игрок с армией не соответствующей правилу визивиг!!!!1111 Судью на мыло ! xD Батл миссии ересь. дискас

2919
Не вопрос, главное на турнир приди. Для ровного счета нас 12 сейчас.

Прийти то я приду, вот только чем я буду играть я еще не решил.

2920
В связи с тем что наш заказ с гв завернули на таможне и к субботе он явно не доедет, за Бладов я ничего адекватного выставить на 1к вероятно не смогу. Поэтому скорее всего одолжу у цирика немного читополома в виде гк или иг ^_^

2921
Общие вопросы / Оффтоп
« : 09 Июня 2012, 10:49:42 »
Игра представляет из себя ровно то что обещали близы. Устранили абсолютно дурацкую систему прокачки персов из д2, ввели систему похожую на вов, тут уж кому нравится кому нет. Что было хорошего в д2 то и осталось - бегаешь, весело убиваешь кучи монстров и боссов. Разного рода притензии о том что "не так как в д2" или скорее "не так как мне хотелось" просто вайн ради вайна, близы вообще то делали д3 а не лучшую игру всех времен и народов. Графика традиционно ни на что не претендует, но и плакать кровавыми слезами повода нету.

2922
Нет с красной краской не пробовал, я решил что использовать грунт как основной цвет не кашерно xD

2923
Да, блад ред ложится плохо. Я крашу в 3 слоя по мехрит реду.

2924
Расписки армий / ренегаты
« : 04 Июня 2012, 15:55:41 »
зачем тебе универсальность если они могут стрелять только в 1 цель т.к. они в 1м отряде, закачай в один лазки в другой автопушки

2925
Общие вопросы / Аренда столов
« : 02 Июня 2012, 21:50:54 »
блады приедут нести соски, а так же все доброе во все поля

Страницы: 1 ... 193 194 [195] 196 197